Conversie optimalisatie

Conversie optimaliseren

Conversie houdt het rendement in van het aantal bezoekers dat daadwerkelijk een actie uitvoert op jouw website. Als je 100 bezoekers hebt per dag en van die bezoekers hebben er vandaag 10 om een offerte gevraagd, dan is de conversie ratio 10%. Door conversie te optimaliseren zal dit percentage verhoogd kunnen worden.

Customer Journey Analyse

Conversie optimalisatie

Wat is conversieoptimalisatie?

Een bezoeker komt op jouw website met een doel en het bereiken van dit doel kan nog wel eens complex zijn. Zij willen namelijk voldoende informatie ontvangen voordat zij een beslissing kunnen maken. Deze reis door jouw website dient te worden begeleid. Het zo optimaal mogelijk maken van deze specifieke reis, heet conversie optimalisatie. Het uiteindelijke doel is om meer interactie te krijgen.

Wat is conversieoptimalisatie?

Hoe het werkt

De stijl die jij gebruikt kan bijvoorbeeld worden aangepast of misschien zijn bepaalde teksten nu nog complex en moeten deze worden vereenvoudigd. Door goed te luisteren naar de klant, kan er veel kennis worden opgedaan. Ook hier geldt dat data een doorslaggevende factor is. Waar klikt een klant veel op? Dit is waardevolle informatie die het aanpassen van een website naar behoefte een stuk eenvoudiger wordt.

Voordelen conversie optimalisatie

  • Interactie van bezoekers verhogen
  • Bezoekers zijn tevreden
  • Loyaliteit neemt toe