Klantreis (Customer journey)

Klantreis met data

Elke campagne of strategie start met het maken van een duidelijke analyse van je klanten en je klantgedrag. Deze analyse bevat onder andere een klantreis analyse, deze wordt gemaakt met kwalitatieve onderzoeken en nog meer data.

Customer Journey Analyse

“Data is het nieuwe goud”

Belang van analyse

Als klanten op zoek gaan naar een dienst of product komen zij via verschillende kanalen in aanraking met bedrijven. Het is belangrijk om de reis, die de klant aflegt, vast te leggen. Zo kun je als bedrijf kijken waar in deze route jij jezelf zou willen plaatsen. Vanaf het oriëntatieproces tot de aankoop wil jij bij deze potentiële koper in beeld zijn. Zo zal de klant jou onthouden en niet de concurrent. Het begrijpen van hun gedrag (klantgedrag) geeft jouw inzichten in het werven van nieuwe klanten en het behouden van huidige klanten.

Belang van analyse

Hoe wij kunnen helpen

Wij werken deze “klantreis“ graag voor jou uit. Wij voeren een intern en extern onderzoek uit, door medewerkers en klanten te interviewen. Daarnaast voeren wij met gebruik van diverse online tools allerlei data analyses uit. Door alle informatie te koppelen komt hier een strategie uit die op termijn veel profijt kan opleveren.

Voordelen klantreis

  • Verbeterd de relatie met de klant
  • Samenstellen van een plan met data
  • Zorgt voor meer conversie