Online positionering & branding

We kennen (bijna) alle online valkuilen

Dit is de manier om jezelf te onderscheiden van de concurrent. Door een goede branding strategie toe te passen zorg je voor de juiste positionering. Dit is in de praktijk lastiger te bereiken dan je vooraf zou zeggen. Wij beschikken over jarenlange ervaring, waardoor wij (bijna) alle online valkuilen kennen.

Online Branding en positionering

Online positionering & Branding

Wat is branding & positionering?

Je bepaald exact welke boodschap jij wilt overdragen naar jouw potentiële kopers. Dit is hoe andere jouw merk zullen gaan herkennen. Het op voorhand goed bepalen van de boodschap is belangrijk, maar tegelijkertijd ook lastig. Er komt meer bij kijken dan een pakkende kreet of een geweldig logo. Op voorhand dien je te formuleren, hoe jij wilt dat andere denken, wanneer zij jouw naam horen vallen. Hiervoor is het belangrijk dat jij wel jezelf goed kent.

Branding & Positionering

Belang van branding & positionering

Waardering en gezien worden zijn voor elke onderneming heel belangrijk. Digitaal zijn merken aan het schreeuwen om aandacht en dit is precies de wereld waarin jij wilt opvallen. Het bouwen van een merk is ook het opbouwen van een emotionele band met je afnemers. Hoe spreek jij op dit moment je doelgroep aan? Is dit waar je eigenlijk wel wilt zijn of zie je het toch anders voor je? Het geven van een positieve indruk door middel van jouw communicatie is essentieel.

Resultaat van branding & positionering

Wij helpen je met het identificeren van jouw merk. Op basis van de huidige situatie zal er een huisstijlhandboek worden gemaakt. Deze bevat alle ‘regels’ waarin jouw identiteit staat geformuleerd. Hier staat elk detail omtrent communicatie in: lettertype, manier van communiceren, templates, logo, visitekaartjes. Dit is slechts een kleine greep uit alle regels.

Voordelen van

een sterk merk

  • Onderscheidend vermogen vergeleken met concurrent
  • Herkenbaarheid creëren
  • Visueel en tekstueel consistent