Remarketing

Retargeting of Remarketing?

Wat houdt remarketing in?

De Mogelijkheden

De voordelen van Remarketing

Retargeting of remarketing?

Er is vaak veel onduidelijkheid over de term, is het retargeting of remarketing? De term remarketing wordt vooral gebruikt door Google om het eigen product te benoemen, en andere partijen gebruiken de term retargeting. Er zit dus geen enkel verschil tussen, beiden horen ze bij display advertising. Bij remarketing wil je dat bezoekers die al eens op jouw website zijn geweest, nog eens op herhaalbezoek komen. Dit werkt door jouw website te koppelen met jouw adverteerdersplatform.

Remarketing

Remarketing

Wat houdt remarketing in?

Denk eens terug aan een moment, toen jij op een webshop hebt gekeken naar een product en deze kwam continu terug in de vorm van een banner. Deze webshop heeft dit ingesteld door gebruik te maken van een pixel. Dit is een unieke code die door de webshop wordt toegevoegd aan jouw surfgedrag. De adverteerder kijkt naar dit gedrag en past daarop de banners aan.

Jouw surfgedrag

De mogelijkheden

Remarketing geeft je diverse mogelijkheden, waaronder dynamische en statische remarketing. Door dynamische remarketing toe te passen, krijgt jouw publiek pagina’s, producten en diensten te zien die zij eerder hebben bezocht. Bij statisch schakel je banners in die worden vertoond aan jouw doelgroep

Retargeting

Voordelen Remarketing

  • Raak je publiek niet uit het oog
  • Vergroten naamsbekendheid
  • Bereik jouw specifieke doelgroep
  • Financieel aantrekkelijke versie van marketing