Social media strategie

2 dagen

Google beoordeling
4.9

max. 10 deelnemers

Voor wie

Resultaat

Kenmerken

Programma

Data

Contact en Advies

Marketing en communicatiemogelijkheden

Social media bied enorm veel marketing en communicatiemogelijkheden. Het wordt vaak ingezet om marketing en communicatiedoelstellingen te realiseren.  Sociale media maken het namelijk makkelijk om het gesprek aan te gaan met de klant. Maar hoe haal jij nou het meest uit je social media kanalen en op welke platforms bevindt jouw doelgroep zich?

Tijdens deze driedaagse training leer je door middel van een social media analyse hoe je een effectieve social media strategie ontwikkelt en hoe je deze kunt uitvoeren. De eerste training staat volledig in het teken van social media trends en de invloed die deze hebben op jouw doelgroep. Tijdens de tweede training leer je alles over het creëren van goede content en stellen we een persoonlijk contentplan op. De training wordt afgerond met het succesvol inzetten van social media.

Vodafone Ziggo logo
anwb logo
ADO Den Haag logo
Almere city marketing logo
Expert logo
KPN logo

Voor wie

Deze training is bedoeld voor iedere marketeer of communicatiemedewerker die de ambitie heeft om social media strategisch in te zetten om zo de doelgroep effectief te bereiken. Ook is deze training zeer geschikt voor de zelfstandige ondernemer die het bereik van zijn of haar social media kanalen wil vergroten door in te spelen op de actuele trends.

Resultaat

  • Je kan belangrijke sociale netwerken en local based services benoemen
  • Je kan aanduiden welke social media kanalen door jouw doelgroep gebruikt worden
  • Je kan onderzoeken hoe verschillende doelgroepen social media kanalen gebruiken
  • Je kan aanwijzen welke invloed een bepaald social media kanaal op het gedrag van de consument heeft
  • Je begrijpt wat goede content is en hoe je goede content kunt schrijven
  • Je kan connecties op social media kanalen doelgericht gebruiken

Eerstvolgende training

April 2022

d'n Office, Uden

Z

899,- (excl. BTW) 3 trainingsbijeenkomsten

i

Inclusief studiemateriaal

Inclusief drinken en heerlijke Brabantse lunch

Locatie Uden (N.Br)

Certificaat van deelname

Programma

Dag 1. Social media trends en invloed op de doelgroep

  • Verschillende social media kanalen en de kenmerken, trends en ontwikkelingen hiervan
  • Do’s en dont’s op social media
  • Gebruik van social media door de doelgroep en customer journey map
  • Trends en ontwikkelingen toeppassen binnen de eigen organisatie, social branding
  • Beïnvloeden van het gedrag van de doelgroep door social media
  • Handige tools voor het meten van het effect van social media op je doelgroep

Dag 2. Social media en contentcreatie

  • De rol van goede content
  • Welk type content sluit aan bij je doelgroep en hoe weet je wat jouw doelgroep wil?
  • Welke content en boodschap moet je gebruiken op welk moment
  • Opstellen van een contentplan
  • Een analyse van het effect van de inzet van social media op de doelgroep

Dag 3. Social media succesvol inzetten

  • De zichtbaarheid van een organisatie op social media vergroten
  • Connecties op social media effectief inzetten om het bereik van je berichten te vergroten
  • Tools om de effectiviteit van social media te meten
  • De risico’s van inzet van social media voor bedrijven
  • Hoe deze risico’s als organisatie te elimineren of zoveel mogelijk te voorkomen

Data

April 2022

d'n Office, Uden

Contact en Advies

Social Media Strategie,social media strategie opzetten,social media strategieen,Social Media Strategie voor bedrijven,Social Media Strategie training,Social Media,social media marketing,social media manager,social media strategy,social media plan,Social Media training,Social Media cursus,social media cursussen,social media marketing cursus,social media cursus voor bedrijven

Rob van Berkel

Trainer|Spreker|Adviseur