SEA toepassen

De werking van SEA

Type advertenties

Het vermogen van SEA

Stappenplan SEA

De voordelen van SEA

Je betaalt alleen wanneer iemand klikt

Bij een zoekresultaat hoog in de diverse zoekmachines komen dat wilt uiteraard iedereen. Door gebruik te maken van zoekmachine marketing, waar adverteren een onderdeel van is, kun je dit doel mogelijk bereiken. Hiervoor wordt expres het woord ´mogelijk´ gebruikt, want er is veel concurrentie die hetzelfde wilt. Daarom is het correct inzetten van jouw budget noodzakelijk. Om dit proces te optimaliseren wordt er gebruik gemaakt van de volgende strategische aanpak.

SEA raket

Zoekmachine adverteren

SEA Toepassen

Maar wat is SEA eigenlijk? De term wordt veel gebruikt in de wereld van online marketing, het staat voor Search Engine Advertising. De Nederlandse benaming hiervoor is zoekmachine adverteren. Met behulp van de juiste advertenties kun je jouw producten of diensten aan de juiste doelgroep tonen in de zoekmachine. Deze vorm van marketing wordt ingezet via Google Ads en Bing Ads.

 

In de advertenties kun je gebruik maken van spraakmakende teksten of prachtige beelden. Wij maken een scherpe analyse van de situatie en bieden hier een maatwerkpakket op aan. Wij geven duidelijk advies, waarmee jouw doelstellingen gerealiseerd kunnen worden. Door jouw marketingbudget goed te verdelen kan hier het beste rendement uitgehaald worden.

SEA | Zoekmachine adverteren

De werking van SEA

Maar wat is SEA eigenlijk? De term wordt veel gebruikt in de wereld van online marketing, het staat voor Search Engine Advertising. De Nederlandse benaming hiervoor is zoekmachine adverteren. Met behulp van de juiste advertenties kun je jouw producten of diensten aan de juiste doelgroep tonen in de zoekmachine. Deze vorm van marketing wordt ingezet via Google Ads en Bing Ads.

In de advertenties kun je gebruik maken van spraakmakende teksten of prachtige beelden. Wij maken een scherpe analyse van de situatie en bieden hier een maatwerkpakket op aan. Wij geven duidelijk advies, waarmee jouw doelstellingen gerealiseerd kunnen worden. Door jouw marketingbudget goed te verdelen kan hier het beste rendement uitgehaald worden.

Search Engine Advertising

Type advertenties

Door jouw wensen denken wij mee over het formuleren van doelstellingen en strategieën die hierop aansluiten. Hieruit vloeit de strategie voort en kunnen advertenties worden ingezet voor het behalen van de optimale zichtbaarheid. Er zijn diverse advertentietypes beschikbaar:

  • Shopping advertenties
  • Tekstadvertenties
  • Remarketing advertenties (RLSA)
  • Dynamische zoekadvertenties (DSA)
  • Advertentie extensies

Essentie van SEA

De advertenties, die allemaal bovenin Google en Bing verschijnen, zijn gericht op diverse doelen. De advertenties zorgen voor conversies, aanvragen en/of bestellingen. Het is niet enkel het plaatsen van een online advertentie, maar het is de campagne erachter die zéér afhankelijk is van de website.

Wij zorgen ervoor dat er een goede analyse en strategie wordt ontwikkeld. Deze strategie wordt vervolgens stap voor stap uitgevoerd. Dit begint met het bouwen, vervolgens het beheren en tussentijds zijn wij continu aan het optimaliseren. De concurrentie zit niet stil en de ontwikkelingen op dit gebied gaan hard, dus hoogtijd dat jij nu ook vooruit gaat.

Het vermogen van SEA

Elke dag worden er meer zoekopdrachten gedaan dan dat er mensen leven op de wereld. Dit aantal opdrachten groeit met de dag en het overgrote deel van de wereldbevolking maakt gretig gebruik van de zoekmachines.

3,5 miljard zoekopdrachten per dag

Stappenplan SEA

1. Intake gesprek

Je wilt uiteraard wel weten wie er schuilgaat achter het creëren van de marketingstrategie achter jouw marketingcampagne. Er zal (online) een intake gesprek plaatsvinden, waarin wij jouw wensen inventariseren. Door onze kennis en ervaring kunnen wij ook hier een grote bijdrage in leveren. Als zoekmachine adverteren ook een onderdeel is in de online strategie, zullen wij starten met een grondig onderzoek van de markt over jouw situatie.

2. Strategie

Een succesvolle campagne wordt opgebouwd door duidelijk geformuleerde doelstelling en kraakheldere afspraken. Er wordt hiernaast een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd die naadloos aansluit bij jouw product of dienst. Op basis van alle factoren en aspecten kan er een goede strategie worden opgesteld. Deze strategie nemen we samen door, zodat al jouw vragen kunnen worden opgevangen met een stevige onderbouwing.

3. Starten van campagne

Wij beginnen met het realiseren van de campagne na goedkeuring in de tweede stap van het stappenplan. Het einddoel kan uit diverse opvattingen bestaan: Meer naamsbekendheid? Meer producten verkopen? Meer bezoek richting je website? Misschien is het wel een combinatie van meerdere doelen. Wij halen het maximale rendement uit het advertentiebudget dat beschikbaar is gesteld, door dit zo strategisch mogelijk in te zetten.

4. Verzamelen van data

Het leukste aan alles is misschien nog wel de data die uit de campagne naar voren komt. Deze informatie zorgt ervoor dat exact in de gaten kan worden gehouden of de juiste doelstellingen worden behaald. De SEA-specialisten worden aan de hand van deze data tot in de puntjes geoptimaliseerd.

5. Campagne bijsturen

Door alle informatie kunnen er extra taken ontstaan, die wij meteen weer doorvoeren in de strategie. Zo kunnen er bepaalde woorden worden toegevoegd aan de lijst met uitgesloten woorden, omdat hier wellicht te weinig leads vandaan komen. Daarnaast kan ook het budget worden verplaatst naar een andere strategie.

6. Rapporteren en evalueren

Wij geven jou continu inzicht in de behaalde resultaten, ondanks dat jij bepaalde doelen al zelf behaald ziet worden. Door het versturen van wekelijke updates, maar ook maandelijkse rapportages ben je altijd op de hoogte.

Voordelen SEA

  • Alleen betalen na interactie
  • Adverteren op basis van allerlei factoren (locatie, zoekgedrag, tijdstip)
  • Elke campagne is goed meetbaar en resultaat is direct beschikbaar
  • Direct creëren van groot bereik binnen zoekmachine(s)
  • Kwalitatief goede ondersteuning vanuit zoekmachine, door specialisten
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)